tisdag 22 mars 2011

Mina lektioner!

Idag har jag genomfört mina lektioner om luft. Marica var med och observerade den första lektionen. Jag valdde att ha lektionen i halvklass för att alla skulle få möjlighet att vara aktiva och för att synliggöra barnens lärande så mycket som möjligt. Det var bra att ha två tillfällen, för det som fungerade mindre bra den första lektionen kunde jag ändra på till den andra. Den första gruppen var lite mer tystlåten, så det var svårt att få igång en diskussion och få fram deras hypoteser. Det gick däremot bättre i den andra gruppen. Det jag är mest nöjd med är att experimenten fungerade som de skulle så att eleverna vekligen fick syn på det som vi planerat att de skulle få syn på! Jag upplevde att eleverna var engagerade och att jag lyckades fånga deras intresse. Jag skulle dock önskat att mina "luftkunskaper" kunde vara lite bättre så att jag hade kunnat svara på alla elevernas funderingar och frågor. Men det hoppas jag att de blir efter abslutad kurs! I morgon ska jag, Marica och Sofia träffas för att utvärdera våra lektioner. Vi ska även träffa Jörgen för att få lite handledning!
Ha en bra dag i solen och blåsten!
Erika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar