måndag 21 mars 2011

Maricas lektion

Idag har jag genomfört min lektion om luft - eleverna var väldigt intresserade, hade många hypoteser och samtliga var väldigt aktiva! Jag är nöjd med min lektion men det finns alltid saker jag skulle kunnat gjort annorlunda, vilket är fördelen med att ha en observatör som tänker på saker som jag själv inte reflekterade över! Jag kände mig helt lugn och nöjd med att ha Sofia som observatör även fast jag var nervös innan! Imorgon är det min tur att titta på Erika när det är hennes tur att visa på att luft väger och tar plats!

2 kommentarer:

  1. hej
    har haft min lektion om flyta- sjunka. Allt gick bra även om inte efter planerna. Det var bra med någon som kunde se saker som man själv inte "hann" med. Utmaningen är ju verkligen att följa med barnen, att kunna se vad de ser och ta upp det istället.Min lektion tog en annan riktning än vad jag tänkt, men det var verkligen kul och något att reflektera över. Vad hände? Vilket fenomen var det som barnen upptäckte som inte jag tänkt på?
    Ha det gott!
    Anna-Lena 4b

    SvaraRadera
  2. Spännande Anna-Lena! Ja så kände jag också och ser en utmaning i att följa med barnen i deras nya tankar vilket jag behöver träna ännu mer på men det är genom träning man lär sig och roligt är det :)

    SvaraRadera